انجام خدمات لجن کشی

خدمات لجن‌کشی

زمانی که نشانه‌هایی از قبیل؛ بوی گند فاضلاب، گرفتی توالت، وجود حشراتی مانند سوسک و … اتفاق بیفتد نشان از پرشدن چاه خانه شما دارد. اگر چاه شما خاک مناسب و عمق مناسب نیز نداشته باشد سبب پر شدن هر چه زودتر چاه گشته و شما را دچار دردسر می‌کند. در این صورت است که چاه به تخلیه، لایروبی و لجن‌ کشی نیاز دارد.

کف‌تراشی چاه

کف‌تراشی چاه توسط مقنی بعد از تخلیه چاه صورت می‌گیرد. این کار بدین شکل است که مقنی به کف چاه رفته و در حدود 30 الی 40 سانتی‌متر کف و دیواره ها را کلنگ زنی می‌کند تا چاه را برای استفاده دوباره آماده سازد. این کار نباید توسط هر شخص غیرحرفه‌ای انجام یابد زیرا در این صورت علاوه بر اینکه کار درست پیش نمی‌رود خطراتی مانند گازگرفتگی چاه، سرگیجه، بی‌هوشی و حتی احتمال مرگ را تیز به دنبال می‌آورد پس قبل از انجام هرگونه عملیاتی باید با کارشناس مخصوص این کار مشورت کرده و کمک بگیرید. تا از مخاطرات احتمالی آن در امان بمانید.

لجن کشی چیست؟

به عملیات خارج‌کردن مواد ته چاه که بعد از عمل لایروبی و کف‌تراشی صورت می‌گیرد، لجن‌کشی می‌گویند. این عمل سبب می‌گردد که چاه از نو متولد شده و مانند روز اول شروع به کار کند. در صورتی که چاه چاه زودبه‌زود پر می‌شود، بهتر است که عملیات لجن‌کشی و لایروبی انجام شود. اگر زمانی که چاه پرشده را تخلیه کردید ولی عملیات لجن‌کشی انجام نشد دریچه‌ها و چشمه های چاه که محل ورود و خروج فضولات هستند رفته رفته بسته می‌شود و جذب آب فاضلاب به سختی اتفاق می‌افتد. این نیز باعث هر چه سریع‌تر پر شدن چاه می‌گردد.

پس بهترین راه حل برای این موضوع این است که در هنگام تخلیه چاه عمل لجن‌کشی و کف‌تراشی نیز صورت پذیرد. بعد از اینکه، این عملیات به صورت اصولی توسط سرویس‌کاران ماهر انجام گرفت؛ باید آن را شستشو داد.

چرا چاه سریع پر می‌شود؟

پر شدن چاه می‌تواند دلایل متعددی داشته باشد. باید در نظر گرفت که اولاً اینکه در چه منطقه‌ای قرار دارد و ثانیاً به جنس سنگ، جنس خاک و رطوبت موجود در آن نیز می‌تواند بستگی داشته باشد. علاوه بر این؛ باید به عواملی مثل رسوب لایه‌ای مواد زائد در دیواره و کف چاه که سبب عدم نفوذ آب در خاک می‌گردد، نیز توجه کرد. در اغلب چاه‌ها با رسوب چربی ها، موها و … دیواره‌ای در کف و کناره ها ایجاد می‌شود که جذب آب را ضعیف یا غیر ممکن می‌سازد.

پمپ تخلیه چاه

پمپ‌ها دستگاه‌های قوی و مکنده ای هستند که در تخلیه و رسوب زدایی و لجن‌کشی چاه بسیار کاربرد دارند. تخلیه و انجام عملیات اغلب با این وسیله به انجام می‌رسد. لازم به ذکر است که روش های دیگری نیز مانند دستگاه ساکشن وجود دارد که در تخلیه و دیگر موارد استفاده می‌گردد.

لایروبی و لجن‌کشی چاه با دستگاه

لایروبی به معنای جابه جایی سنگ ها و موادی مانند رسوبات چسبیده به دیواره ها و کف چاه و… که باعث گرفتگی چاه می‌گردد، گفته می‌شود. برای انجام لجن‌کشی چاه، مقنی باید درون چاه برود که این کار نیز لزوم به رعایت نکاتی دارد. مثلاً در حین انجام عملیات حتماً باید آب ساختمان به صورت کامل قطع گردد و طوقه چاه نیز برداشته شود. اما به‌جای انجام این کارها می‌توان از دستگاه مکش قوی که به تانکر وصل است، استفاده کرد. در طی این عملیات که با کوچک‌ترین کثیف کاری و زحمت به انجام

می‌رسد دیگر نیازی به برداشتن طوقه و … نیست.

مراحل لجن‌کشی

قبل از اقدام به لجن‌کشی و تخلیه چاه، باید لایروبی انجام گیرد و سپس نوبت به لجن‌کشی می‌رسد که این کار نیز هم به صورت دستی و همچنین با دستگاه امکان‌پذیر می‌باشد. طی عملیات لجن‌کشی؛ لجن‌ها و مواد اضافی درون چاه را خارج می‌کنند.

نظافت و شستشو

برای ازبین‌بردن گل‌ولای و همچنین لجن ته استخرها و چاه‌ها باید روش‌های مدرن به کار بست. از بهترین روش در این مورد استفاده از دستگاه‌های صنعتی می‌باشد که با مکش قوی تمامی لجن‌ها را از بین می‌برد. مجموعه لوله بازکنی تهران بزرگ نیز مجهز به این نوع دستگاه ها بوده و آماده خدمات دهی نظافت و شستشو و کف روبی است.

دستگاه واترجت

برای ازبین‌بردن آب لجن کف گودال و استخرها که حجم کمتری نسبت به چاه‌ها دارند از دستگاه واترجت استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها با فشار 250 بار و یا کمتر توسط نازلی که بر روی آن نصب می‌شود به یک مکنده قوی تبدیل می‌گردد که آب و لجن کف استخرها را با قدرت بالا مکش می‌کنند.

پمپ مکنده

از ابزارها مهم و اساسی و بسیار پر کاربرد در عملیات تخلیه چاه استفاده از پمپ مکنده می‌باشد. در صورتی که لجن‌ها و رسوب‌های دیواره چاه‌ها و استخرها مدت زیادی است که رسوب‌زدایی نشده و عمق زیادی گرفته باید از دستگاه پمپ مکنده استفاده کرد. در این صورت لازم است از مکنده‌های صنعتی سنگین کار برای این موارد استفاده نمود.

آیا حفاری چاه موجب گازگرفتگی می‌گردد؟

بله حفاری چاه می‌تواند موجب گاز گرفتگی گردد. اما باید دقت داشت که اگر در حفاری چاه تازه احتمال گاز گرفتگی وجود داشته باشد در عملیات رسوب‌زدایی و لجن‌کشی این مورد بسیار قوی تر و احتمال وقوع آن به مراتب بیشتر است. با توجه به این موضوع در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان عملیات رسوب‌زدایی را بدون ایمنی و همچنین توسط افراد غیرحرفه‌ای به انجام نرسانید. شرکت لوله بازکنی تهران بزرگ با داشتن عوامل و دست اندر کاران مجرب و متخصص حاضر و آماده ارائه خدمات به تمامی نواحی تهران می‌باشد. برای بهره‌مندی از خدمات ما می‌توانید با مشاوران ما در پشتیبانی تماس حاصل نمایید.

هزینه کف‌تراش و لجن‌کشی چاه

هزینه انجام این عملیات به دو صورت انجام می‌گیرد: چاه‌کن (مقنی) به ته چاه رفته و با تراشیدن و کندن کف و دیواره‌های چاه، خاک و فضولات را به بالای چاه می‌فرستد و بارگیری آن توسط خاور انجام می‌شود. در این روش هر سرویس یک خاور است که هزینه برحسب سرویس محاسبه و نرخ‌گذاری می‌شود. در روش دوم نیز مقنی برای انجام عملیات بر حسب متر مکعب مقدار کندن و لایروبی را محاسبه می‌کند. (متراژ را دوبرابر و هزینه را نصف حساب می‌کنند).

لازم به ذکر است که جهت ارتقا اندازه چاه و قدمت و طول عمر آن درهنگام کف تراشی و لجن کشی، به سرویس های خود اضافه کرده تا طول عمر چاه خود را افزایش دهید این بدین جهت بسیار مهم است که قدمت چاه خود را فراتر برده و نیاز به عمل تخلیه چاه نیز دیرتر فرا می‌رسد.

دلیل استفاده از پمپ های لجن کش

از دلایل استفاده از پمپهای لجن کشی، بی سر و صدا بودن و سریع بودن آن می‌باشد. علاوه بر اینکه موجب اذیت و آزار همسایه ها نمی‌گردد سبب می‌شود اشخاصی که با آن کار می‌کنند نیز احساس رضایت داشته باشند. سرعت عمل این دستگاه به حدی قوی است که قدرت مکش موادی در حدود 12 تن را در عرض 5 الی 7 دقیقه به انجام می‌رساند. ناگفته نماند در این خصوص متراژ شلنگ و فاصله از چاه نیز بر زمان انجام عملیات تأثیرگذار می‌باشد.

پمپ لجن کش تخلیه چاه

پمپ لجن کش تک فاز و نوع قوی تر آن پمپ 3 فاز است. این نوع از دستگاه برای لجن های تصفیه خانه و مکان هایی که فاصله بیشتری را برای پمپاژ نیاز دارند، استفاده می‌شود. این دستگاه ها همگی دست‌ساز بوده یعنی در سیم پیچی‌های آنها آمپر زیادی به مصرف رسیده است. از این رو به این نوع از پمپ‌ها ارتفاع زن می‌گویند. زیرا برای استفاده در مسیر طولانی بسیار مناسب هستند.

شرکت لوله ‌بازکنی تهران بزرگ

شرکت لوله ‌بازکنی تهران بزرگ با ارائه انواع خدمات در خدمت شما عزیزان است. این مجموعه با داشتن کادر مجرب و متخصص همراه با کارشناسان ویژه توانایی ارائه خدمات به تمام نقاط تهران را دارا است. فقط با یک تماس در هر نقطه از تهران که باشید کارشناس و کارکنان ما حاضر به انجام خدمات‌رسانی به شما هستند.

محله‌های تحت پوشش شرکت لوله بازکنی تهران بزرگ

شرق تهران

تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، هروری، علم و صنعت، فرجام، سراج، شمس‌آباد، مجیدیه، شمیران نو، قنات کوثر، شیان، لویزان، وحیدیه، مجیدیه جنوبی، تسلیحات، فدک، هفت حوض، در دشت، صفا، زاهد گیلانی، دهقان، اشراقی، حافظیه، پیروزی، تهران‌نو، دماوند، نیرو هوایی، نبرد، تاکسیرانی، پاسدار گمنام، شیوا، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، ابوذر، سیزده آبان، فرزانه، سرآسیاب دولاب، ۱۷ شهریور، نامجو، میدان سپاه، میدان امام حسین، سبلان

محله شمال

 تجریش، دربند، ازگل، اقدسیه، زعفرانیه، اوین، شهرک نفت، چیذر، در آباد، ولنجک، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کاشانک، دزاشیب، سوهانک، آجوادینه، الهیه، نیاوران، کامرانیه، اختیاریه، ونک، میرداماد، ولیعصر، ظفر، قلهک، دروس، دولت، دیباجی، پاسداران، جردن، سیدخندان، پونک، شهر زیبا، فرحزاد، شهران

جنوب تهران

افسریه، مسعودیه، کاروان، مشیریه، خاور شهر، پاکدشت، شوش، راه‌آهن، کیان‌شهر، شهرک بروجردی، جوادیه، نازی‌آباد، یاخچی‌آباد، عبدل‌آباد، علی‌آباد، مترو شهرک شریعتی، خانی‌آباد نو، نعمت‌آباد، فلاح، خزانه، مولوی، منیریه، شهرری، ۱۳ آبان، دولت‌آباد، خاوران

محله غرب

 سعادت‌آباد، شهران، شهرک زیبا، شهرک غرب، شهرک آزادی، آزادشهر، شهرک دریا، باغ فیض، شمشیری، شهرک غرب، بلوار فردوس، دریا نو، ستارخان، استاد معین، صادقیه پونک،  تهرانسر، چیتگر، زیبا شهر، دهکده المپیک.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید