تشخیص ترکیدگی لوله و رفع نم

ترکیدگی لوله

ترکیدگی لوله در شبکه های توزیع آب، باعث تلفات قابل توجه آب و خطرات بالقوه زیست محیطی می شود.  روش‌های موثر تشخیص ترکیدگی، شرکت‌های آب را قادر می‌سازد تا لوله‌های شکسته را به‌موقع تعمیر کنند و آسیب و اختلال را به حداقل برسانند. 

چرا در لوله ها ترکیدگی یا نشتی به وجود می آید؟

بعضی مواقع اتفاقات ناخوشایند در محل زندگی می افتد که علاوه بر خسارت های وارده سبب ناراحتی و رنجیدگی نیز می گردد. ترکیدگی و نشت آب از لوله های آب و فاضلاب می تواند در ساختمان های قدیمی و یا حتی تازه ساخت نیز اتفاق بیفتد. بعضی مواقع ترکیدگی آب فاضلاب یا لوله های آب حمام، دستشویی، آشپزخانه و … و یا حتی شوفاژ ها می تواند دردسر ساز باشد؛ و موجب خسارت و هزینه گردد اما در صورتی که این نشتی و ترکیدگی ویا چکه چکه کردن را نادیده بگیریم و به آن رسیدگی نکنیم، خسارات جبران ناپذیر یا بسیار بالایی را برای شما رقم خواهد زد.

از جمله عواملی که در ترکیدگی و نشتی لوله ها می توانند سهم داشته باشند:

نصب و اتصالات لوله های مانند پولیکا و چند لایه به درستی صورت نگرفته است.

گرفتی در لوله سبب جمع شدن مواد شده که در طولانی مدت سبب پوسیدگی لوله گشته است.

مشکلات تاسیساتی و یا استخدام لوله کش غیرحرفه ای که سبب آب بندی ها و اتصالات اشتباه می شود

قرار گرفتن لوله های فلزی در خاک هایی که دارای نم و رطوبت هستند

قرار گیری دو نوع لوله فلزی غیر هم جنس که منجر به واکنش شیمیایی می گردد.

عدم عایق بندی یا عایق بندی نادرست که منجر به شل شدن اتصالات می شود.

افزایش فشار آب به صورت ناگهانی

استفاده از لوله های بی کیفیت و نامرغوب

عبور وسایل سنگین مانند کامیون و…

استفاده از محلول های اسیدی مانند لوله بازکن های قوی

نفوذ کردن ریشه درختان در لوله ها و اطراف آن

تغییرات دمایی مانند گرم و سرد شدن ناگهانی لوله ها

و …

این مشکلات و مشکلاتی از این قبیل باعث ایجاد ترکیدگی و نشت لوله ها می گردد.

با وجود چه علائمی به نشتی و ترکیدگی لوله ها شک کنیم؟

افت بی دلیل فشار آب

شنیده شدن صدای چکه آب

زیاد شدن مبلغ ماهانه آب نسبت به ماه های قبل

وجود نم، رطوبت و بوی آن در نقاط مختلف خانه

وجود سوسک و حشرات در خانه

شنیده شدن قل قل آب موقع تخلیه

فرو رفتگی های و ترک خوردگی در کف یا دیواره ها

تشخیص ترکیدگی لوله آب چگونه انجام می شود؟

برای اینکه بدانیم که آیا لوله های آب ما دچار نشتی و ترکیدگی است چندین راه وجود دارد؛

  1. اولین راه این است که می توانید با بررسی کنتور و مقایسه میزان آب مصرفی، قبض هر ماه را کنترل کرده و متوجه شوید که ایراد کار از کجاست. انجام این کار باید بدین صورت باشد؛ به سراغ کنتور آب رفته و شماره ای که روی آن است را یادداشت کنید سپس همه تجهیزاتی که با آب کار می کنند به اضافه تمامی شیرهای آب را به مدت 20 دقیقه ببندید. بعد از آن دوباره سراغ کنتور آب رفته و شماره را بررسی کنید اگر کوچک ترین تغییری در عدد یادداشت شده یافتید به احتمال زیاد لوله های شما دچار نشتی شده اند.
  2. روش دیگر برای متوجه شدن این موضوع رنگ دیوارها و یا میزان نم و رطوبتی است که در قسمت های متفاوت خانه مشاهده می گردد. همچنین باد کردن رنگ یا گچ دیوار از دیگر علایم نشتی آب و ترکیدگی لوله می تواند باشد.
  3. از دیگر علایمی که ترکیدگی لوله را می توان نشان دهد تغییر رنگ دیوارها به رنگ قهوه ای.است.
  4. در این روش که بیشتر در حمام و دستشویی کاربرد دارد به سرامیک ها و کف پوش ها دقت شود در صورتی که در یکی از کاشی ها و… متوجه لق شدگی و شل شدگی شوید احتمال ترکیدگی لوله را در نظر بگیرید. بنابراین باید هرچه سریعتر به تعویض لوله هایی که در این قسمت تعبیه شده است بپردازید.
  5. این مورد در ساختمان های چند طبقه یاری کننده است. در صورتی که در طبقه بالا نشتی و یا ترکیدگی لوله وجود داشته باشد سقف طبقه پایین دچار نم و رطوبت و در مواردی چکه زدن آب، مشاهده می گردد.
  6. این مورد مربوط به نشتی توالت می باشد که اصولا به دلیل اینکه این مکان دائما خیس بوده نشتی در آن بسیار دیر تشخیص داده می شود. اگر در سیفون ها هر گونه ایرادی مثل سست شدن و از بین رفتن واشر وجود داشته باشد آب وارد شده به سیفون قطع نمی گردد و پس از پر شدن مخزن سیفون، وارد فاضلاب می شود این یکی از مواردی است که به سختی قابل تشخیص است و می تواند خسارت زیادی را به بار آورد.

تشخیص نشتی و ترکیدگی لوله به روش مدرن

امروزه با دستگاه های پیشرفته و نوین می توان به صورت دقیق نشتی و ترکیدگی لوله های آب و فاضلاب را تشخیص داد. لازم به ذکر است که استفاده از این دستگاه ها فقط توسط افراد آموزش دیده و به نوعی حرفه ای امکان پذیر می باشد. این روش یکی از بهترین روش های ممکن در پیداکردن ترکیدگی و نشت لوله آب است که در حال حاضر استفاده از آن بسیار افزایش یافته است.

این دستگاه ها با سرعت و دقت بالا و البته با هزینه کم تر نسبت به دیگر روش ها؛ قسمت آسیب دیده را تشخیص میدهد. نشت یابی لوله آب و فاضلاب امروزه با گذشته که به روش سنتی بود بسیار فرق کرده است. تکنسین ها با به کار بردن این دستگاه ها میزان خرابی را به حداقل می رسانند. ناگفته نماند که باید مواظب افراد سودجو در این زمینه بود که اقدام به پیدا کردن نشتی به روش سنتی می کنند و با این کار هزینه ها و آسیب زیادی را به شما تحمیل می گردانند.

مزایای استفاده از این دستگاه

این دستگاه تشخیص ترکیدگی و نشتی لوله های توکار را بدون آسیب و تخریب ممکن می سازد، با این دستگاه نقطه دقیق نشتی مشخص می شود و قسمت آسیب دیده را می توان به راحتی بدون خرابی و کندن دیوارها و یا قسمت بزرگی که هزینه های بسیار و خسارت به بار می آورد، تعمیر نمود.

نحوه کار دستگاه

این دستگاه ها از یک گیرنده و یک فرستنده امواج در درون خود بهره مندند. بدین گونه که تکنسین مخصوص برای تشخیص ترکیدگی لوله، کپسول دستگاه را حرکت داده تا نقطه دقیق مشخص گردد. این دستگاه با امواجی که می فرستد مشخص می کند که کدام نقطه نزدیکترین و یا دقیق ترین قسمت آسیب دیده است. ناگفته نماند زمانی که چندین ترکیدگی و نشتی وجود دارد پیدا کردن محل دقیق هر کدام زمان بیشتر و دقت بالایی می خواهد.

هزینه سرویس کار برای پیدا کردن و تعمیر نشتی

هزینه این کار با توجه به مقدار ساعات کار شده برای یافتن قسمت های معیوب، مساحتی که قرار است مورد بررسی قرار گیرد، لوازم مورد استفاده شده برای ترمیم، تعمیر لوله ها و … محاسبه می گردد. البته جهت اطلاع از هزینه تقریبی می توانید با مشاوران ما در قسمت پشتیبانی تماس گرفته و با مختصر توضیح خود، هزینه احتمالی را ارزیابی نمایید. 

رفع نم و رطوبت

رطوبت و نم موجود در خانه حاصل چکه کردن و ترکیدگی لوله ها و یا شاید دلایل دیگری داشته باشد. نم و رطوبت علاوه بر منظره بدی که به فضای خانه می دهد و بوی نامطلوبی که ایجاد می کند سبب بیماری نیز می شود. کارهایی که برای دفع رطوبت و همچنین برای جلوگیری از نم و رطوبت باید انجام دهیم می تواند شامل این موارد باشد؛

  1. هنگام آشپزی حتما از هود و هواکش استفاده کنید، درجه حرارت خانه نباید بیشتر از 20 درجه باشد.
  2. برای خشک کردن لباس ها از داخل خانه استفاده نکنید چرا که رطوبت موجود در لباس ها به فضای خانه انتقال می یابد.
  3. نگهداری گیاهان زیاد نیز سبب رطوبت و نم می گردد و اگر دوستدار نگهداری از گل و گیاه هستید باید چینش آنها به گونه ای باشد که همه گیاهان در یک فضا قرار نگرفته باشند زیرا در این صورت است که تولید رطوبت می کنند.
  4. روزانه چه در زمستان یا تابستان و یا هر فصلی که باشد بستگی به آب و هوا، باید درها و پنجره ها را برای هواگیری و دفع بوی نامطلوب و رطوبت موجود داخل خانه برای مدتی باز نگه داشته شود.
  5. برای رفع رطوبت سرویس بهداشتی و حمام نیز می توانید مقداری دوغاب تهیه کرده و روی بند کشی ها (کاشی) بریزید.

آیا می توان به هر شرکتی و یا هر شخصی در زمینه تشخیص ترکیدگی اعتماد کرد؟

جواب به این سوال مسلما خیر می باشد. چرا که هر کاری تخصص ویژه خود را دارد و هر فردی برای کاری که انجام می دهد دوره های آموزشی دیده و با تجربه گشته است. افراد آماتور یا بی تجربه نه تنها نمی توانند در این خصوص به شما کمکی کنند بلکه با بی تجربگی خود، کار را نیز خرابتر از قبل می کنند. زمانی که با این مشکل مواجه شدید می توانید با شرکت لوله بازکنی تهران بزرگ تماس گرفته و درخواست کمک نمایید. این مجموعه به تمام نقاط تهران در عرض 30 دقیقه تکنسین مورد نظر را اعزام می نماید تا در حل مشکل شما بهترین خدمات را ارائه دهد.

مناطق تحت پوشش شرکت لوله بازکنی تهران بزرگ

شرق تهران

تهرانپارس، حکیمیه، نارمک، هنگام، هروری، علم وصنعت، فرجام، سراج، شمس اباد، مجیدیه، شمیران نو، قنات کوثر، شیان، لویزان، وحیدیه، مجیدیه جنوبی، تسلیحات، فدک، هفت حوض، دردشت، صفا، زاهد گیلانی، دهقان، اشراقی، حافظیه، پیروزی، تهران نو، دماوند، نیروهوایی، نبرد، تاکسیرانی، پاسدارگمنام، شیوا، شهید محلاتی، پرستار، آهنگ، افراسیابی شمالی، ابوذر، سیزده‌آبان، فرزانه، سرآسیاب دولاب، 17 شهریور، نامجو، میدان سپاه، میدان امام حسین، سبلان.

محله شمال تهران

تجریش، دربند، ازگل، اقدسیه، زعفرانیه، اوین، شهرک نفت، چیذر، دراباد، ولنجک، فرمانیه، فرشته، قیطریه، کاشانک، دزاشیب، سوهانک، آجوادینه، الهیه، نیاوران، کامرانیه، اختیاریه، ونک، میرداماد، ولیعصر، ظفر، قلهک، دروس، دولت، دیباجی، پاسداران، جردن، سید خندان، پونک، شهرزیبا، فرحزاد، شهران.

جنوب تهران

افسریه، مسعودیه، کاروان، مشیریه، خاورشهر، پاکدشت، شوش، راه آهن، کیانشهر، شهرک بروجردی، جوادیه، نازی آباد، یاخچی‌آباد، عبدل آباد، علی آباد، متروشهرک شریعتی، خانی آبادنو، نعمت آباد، فلاح، خزانه، مولوی، منیریه، شهرری، ۱۳آبان، دولت اباد، خاوران.

محله غرب تهران

 سعادت اباد، شهران، شهرک زیبا، شهرک غرب، شهرک ازادی،ازادشهر،شهرک دریا،باغ فیض،شمشیری،شهرک غرب، بلوارفردوس، دریا نو،ستارخان، استاد معین، صادقیه پونک،  تهرانسر، چیتگر، زیبا شهر، دهکده المپیک

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید