سرویس آبگرمکن دیواری روی کارکرد بهینه و طول عمر قطعات دستگاه، تأثیر دارد. برای اینکه آبگرم حمام و آشپزخانه همیشه جریان داشته باشد، لازم است که از آبگرمکن نگهداری شود. خراب شدن آبگرمکن منازل یک مشکل ناراحت کننده و بزرگی است که آسایش خانوار را سلب می‌کند. به محض اینکه با دمای آب مشکل پیدا کردید و فهمیدید که یک جای کار ایراد دارد باید نسبت به عیب یابی و تعمیر آبگرمکن اقدام کنید چرا که هر چه بیشتر بگذرد اوضاع خراب‌تر شده و در نتیجه هزینه بالاتری برای تعمیر نیاز خواهد بود. سرویس دوره‌ای از آسیب بیشتر به قطعات اصلی آبگرمکن جلوگیری کرده و با هزینه کمتری مشکل برطرف می‌گردد. آبگرمکن از قطعات مختلفی تشکیل شده که اغلب این قطعات قابل تعمیر می‌باشند. در صورت لزوم می‌توان قطعه معیوب را عوض کرد.


تعمیر آبگرمکن

همه می‌دانند که آبگرمکن چقدر در روال روزمره یک خانواده اهمیت دارد. در صورتی که خراب شود و یا مشکلی پیش آید کل زندگی مختل شده و نمی‌توان به کارهای روزمره پرداخت. نگران این موضوع نباشید در صورتی که با آبگرمکن خود به مشکل برخوردید( از کار افتاد،بخشی از آن درست کار نکرد و یا …) هر جای تهران که باشید فقط با یک تماس سرویس کاران ما را برای حل مشکل در کم تر از 30 دقیقه در محل مورد نظر حاضر بیابید.

آبگرمکن‌ها برای صاحبان خانه‌ها منبع ثابتی از آب گرم را به شیرها و وسایل لوله کشی می‌رسانند. بدون آبگرمکن، نمی‌توانیم از یک دوش آب گرم لذت ببریم. از آنجایی که آبگرمکن ها دائماً در حال استفاده هستند، در نهایت در اثر استفاده مداوم از بین می‌روند برای رسیدگی به این مشکل. حتماً یک تکنسین مجاز را برای انجام خدمات مداوم آبگرمکن استخدام کنید تا از عملکرد صحیح آن اطمینان حاصل نمایید. آبگرمکن شما یکی از مهم ترین سیستم های خانه شما است. اگر آبگرمکن شما خراب شد، بیش از نیمی از کارها در زندگی‌تان مختل می‌گردد مخصوصاً اگر در فصول سرد سال باشیم آن موقع است که دیگر کل کارهای منزل و شخصی از کار می‌افتد.

آیا تا به حال متوجه نوسان دمای آب خود شده‌اید؟ این مسئله می‌تواند نشانگر واضحی باشد که ممکن است زمان سرویس آبگرمکن شما فرا رسیده باشد. تجمع رسوبات معدنی در طول زمان می‌تواند عناصر گرم کننده آب شما را بپوشاند و از عملکرد صحیح آنها جلوگیری کند.

سرویس آبگرمکن شامل چه خدماتی است؟

سرویس آبگرمکن دیواری روی کارکرد بهینه و طول عمر قطعات دستگاه، تأثیر دارد. برای اینکه آبگرم حمام و آشپزخانه همیشه جریان داشته باشد، لازم است که از آبگرمکن نگهداری شود. خراب شدن آبگرمکن منازل یک مشکل ناراحت کننده و بزرگی است که آسایش خانوار را سلب می‌کند. به محض اینکه با دمای آب مشکل پیدا کردید و فهمیدید که یک جای کار ایراد دارد باید نسبت به عیب یابی و تعمیر آبگرمکن اقدام کنید چرا که هر چه بیشتر بگذرد اوضاع خراب‌تر شده و در نتیجه هزینه بالاتری برای تعمیر نیاز خواهد بود. سرویس دوره‌ای از آسیب بیشتر به قطعات اصلی آبگرمکن جلوگیری کرده و با هزینه کمتری مشکل برطرف می‌گردد. آبگرمکن از قطعات مختلفی تشکیل شده که اغلب این قطعات قابل تعمیر می‌باشند. در صورت لزوم می‌توان قطعه معیوب را عوض کرد.

 انواع خدمات شرکت لوله بازکنی در زمینه تعمیر آبگرمکن:

تعویض رسوب گیرهای آبگرمکن

کنترل سیستم دودکش آبگرمکن

کنترل و بازدید مشعل آبگرمکن

بررسی پمپ و فشار آب و گاز و حرارت تولید شده در آبگرمکن

بررسی سلامت قطعات داخلی آبگرمکن

تعمیر آبگرمکن یا تعویض آن؟

با افزایش قیمت آبگرمکن‌ها افراد بیشتر خواستار تعمیر آبگرمکن هستند تا خرید مجدد آن. اما گاهی آبگرمکن به‌قدری فرسوده شده است که تعمیر آن باعث هدر رفتن زمان و پول شما می‌شود پس بهتر است به فکر خرید آبگرمکنی نو باشید.

تعمیر آبگرمکن شامل موارد زیر است:

گرم نشدن آب در آبگرمکن

سرد و گرم شدن آب آبگرمکن دیواری

هواگیری

رسوب‌زدایی آبگرمکن و اسیدشویی

کارکرد نادرست ترموستات و ترموکوبل

سرویس کامل

نصب آبگرمکن دیوار

نصب آبگرمکن زمینی

تعویض مخزن آبگرمکن زمینی

نصب شیرآلات

تعویض مبدل آبگرمکن

نشانه ها نیاز آبگرمکن به تعمیر

آبگرمکن های نسبتاً جدید به طور کلی قابل تعمیر هستند، اما اگر آبگرمکن قدیمی دارید بهتر است آن را تعویض کنید. توصیه می‌کنیم تمام اسنادی را که حین خرید و نصب آبگرمکن نو دریافت می کنید، نگه دارید تا به شما در تعمیر آن کمک کند.

تغییر رنگ آب

آب شما باید همیشه بی رنگ باشد. رسوب یا مخزن زنگ‌زده می‌تواند باعث بیرون آمدن آب با رنگ قهوه‌ای شود. یک مخزن زنگ زده می‌تواند ذرات و موادی را که بسیار خطرناک هستند را وارد آب کند. مراقب این علائم بالقوه باشید.

از دست دادن آب گرم

آبگرمکن ها با دو عنصر گرمایشی طراحی شده اند که یکی در بالا و دیگری در پایین سیستم شما قرار دارد. همه مواقع، سیستم گرمایش آب شما چندین لیتر آب گرم آماده استفاده دارد. اگر آب گرم شما تمام شود، نشانه آن است که یک یا چند عنصر گرمایشی شما به درستی کار نمی‌کنند. برای حل این مسئله با شرکت متخصصی که برای ارائه خدمات دارای تکنسین های حرفه ای دارد تماس بگیرید تا خدمات آبگرمکن لازم برای بازگرداندن جریان آب گرم در سراسر خانه را برای شما به ارمغان آورد.

مخزن پر سر و صدا

به طور کلی مخازن آبگرمکن سیستم های بی صدایی هستند. با این حال، کاملا طبیعی است که سیستم شما صداهایی ایجاد کند. اگر صداها شدیدتر شدند و صداهایی مانند پاپ، بنگ را می‌شنوید، موضوع را جدی گرفته و با شرکت خدماتی جهت تعمیر آن تماس بگیرید تا خدمات آبگرمکن را انجام دهد. استخدام تکنسین برای انجام به موقع تعمیرات بسیار مهم است

علائم خوردگی

به طور معمول اگر آبگرمکن شما در قسمت خارجی بدنه زنگ زدگی یا خوردگی دارد، احتمالاً داخل آن نیز بدین گونه است. با بررسی بیرون دستگاه از نظر خوردگی یا زنگ زدگی می‌توانید تشخیص دهید که آیا آبگرمکن شما دارای خوردگی است یا خیر و آیا آب داخل آن تغییر رنگ داده است. آبگرمکن ها به طور متوسط بین 8 تا 12 سال عمر می‌کنند. برای اینکه بهترین استفاده را از آبگرمکن خود ببرید، مهم است که به طور منظم سرویس و تمیز کردن آن را انجام دهید.

نشتی آب

نشتی آبگرمکن نه تنها می تواند بسیار خطرناک باشد، به خصوص اگر حیوانات خانگی، بچه های کوچک و سایر وسایل برقی در اطراف آن داشته باشید. این مسئله می‌تواند سبب خوردگی شده و قسمت های بیرونی را از بین ببرد و در نهایت راه خود را به قسمت های داخلی آبگرمکن شما باز کند. اگر متوجه شدید آبگرمکن شما نشتی آب دارد، مهم است که قبل از بدتر شدن این مشکل با یک متخصص تماس بگیرید.

تعمیر آبگرمکن درصورت نشت گاز

نشتی گاز آبگرمکن خطرات است و خسارات جانی و مالی جبران ناپذیری به همراه دارد. برای حل این مشکل حتما از یک متخصص باتجربه تعمیر آبگرمکن کمک بگیرید زیرا این مسئله بسیار جدی و خطرناک می‌باشد. موارد زیر مهم‌ترین دلایل نشتی گاز آبگرمکن هستند:

شل شدن پیچ هواگیری آبگرمکن

فرسودگی واشر هواگیری

ترک خوردگی بدنه رگلاتور

خرابی اورینگ

خرابی واشر شیرگاز آبگرمکن

سوراخ شدن رابط شمعک

شل شدن مهره شمعک آبگرمکن.

خرابی واشر خروجی رگلاتور به شمعک

سرد و گرم شدن آب

اگر شعله آبگرمکن به دلیل سرویس نشدن، توانایی اش کم شده باشد این مسئله باعث سرد و گرم شدن آب می‌گردد. گاهی نیز نیاز به سرویس اسیدشویی آبگرمکن منشا این مشکل است چون آبگرمکن طی زمان جرم گرفته و باید سرویس شود. به جز موارد ذکر شده سرد و گرم شدن پی‌در‌پی آب می‌تواند به دلیل یکی از مشکلات زیر نیز باشد:

نامناسب بودن لوله‌کشی ساختمان

کم بودن شعله آبگرمکن

گرم نشدن آب داخل مخزن

کافی نبودن فشار آب ورودی

در این صورت آبگرمکن باید رسوب‌گیری شده و مشعل آن نیز تمیز شود.

عمر مفید آبگرمکن چقدر است؟

آبگرمکن نیز مانند تمام لوازم و وسایل دیگر دارای عمر مفید مشخصی است. در صورت روبرو شدن با مشکلات زیر می‌توان گفت که عمر دستگاه شما به پایان رسیده است.

دستگاه قدیمی و فرسوده است و مداوما نیاز به تعمیر می‌یابد

در آب خروجی یا شیر آبگرمکن زنگ‌زدگی شدید وجود دارد.

آبگرمکن شما با سروصدای زیادی کار می‌کند و با سرویس آن مشکل حل نمی‌شود.

آبگرمکن زودبه‌زود دچار نشتی شده هرچند آن را تعمیرمی‌کنید افاقه نمی‌کند

آب خروجی گرم نیست و حتی تعمیرکار ماهر هم نمی‌تواند مشکل را حل کند.

تعمیرات آبگرمکن با کمک متخصصین لوله بازکنی تهران بزرگ انجام دهید

در صورت نیاز به عیب یابی و سرویس آبگرمکن تنها کافیست با شماره اماس موجود در صفحه تماس حاصل نمایید تا سرویس کار متخصص را در کمتر از نیم ساعت به مکان مورد نظز شما اعزام کنیم. متخصصین ما جهت مشاوره رایگان و اعلام هزینه همواره در خدمت می باشند و توضیحات لازم را در اختیارتان قرار خواهند داد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید