ابزار لوله بازکنی

لوله کش ها از چه ابزاری برای باز کردن لوله ها استفاده می کنند؟

چگونه لوله کش ها فاضلاب های گرفته شما را تعمیر می کنند؟ در ادامه با ابزارهایی آشنا می شویم که متخصصان برای باز کردن انسداد فاضلاب خانه ها استفاده می کنند.

تقریباً همه، این ابزار لوله بازکنی در یک نقطه گرفتگی مجرای فاضلاب را تجربه خواهند کرد. گرفتگی زهکشی ها اغلب به دلیل صابون، غذا، کثیفی، مو یا مواد دیگری ایجاد می شود. این تجمع جریان آب را کاهش می دهد و می تواند منجر به بوی کپک زدگی شود که در خانه منتشر می شود.

واکنش به کپک شامل حالت تهوع و سردرد است. علاوه بر این، آب آلوده در مجرای فاضلاب مسدود شده می تواند به تحریک پوست کمک کند. همچنین می تواند برای افرادی که از آسم یا آلرژی رنج می برند مشکلاتی ایجاد کند.

اغلب لوله کش ها ازابزارالات کافی برای باز کردن لوله های شما برخوردار می باشند. با ما همراه باشید تا با ۱۰ابزاری لوله بازکنی که لوله کش ها از آن استفاده می کنند آشنا شویم.

۱- بازرسی لوله

اکثر لوله کش ها پس از ورود به خانه لوله ها را بازرسی می کنند . بازرسی لوله ها باید حداقل هر دو سال یک بار انجام شود. بازرسی لوله ها به لوله کش می گوید که آب در خانه چگونه جریان دارد. ممکن است صاحبان خانه را از نشت یا نیاز به تعمیر آگاه کند. در مورد گرفتگی فاضلاب، بازرسی لوله به لوله‌کش اجازه می‌دهد تا از نحوه انسداد لوله آگاهی پیدا کند.

۲- دوربین های لوله ای

نشتی یا نصب نامناسب لوله ها از جمله مشکلاتی هستند که به راحتی با نمای خارجی لوله ها قابل مشاهده می باشند. با این حال، هنگام رفع گرفتگی زهکشی ها، اگر از نمای داخلی لوله تصوری وجود داشته باشد به راحتی می توان مشکل را برطرف نمود به همین دلیل لوله کش ها از دوربین های لوله جهت برسی آن استفاده می کنند. دوربین های برسی لوله به کابلی متصل می باشند که لوله کش می تواند با استفاده از کابل دوربین را در سراسر سیستم تخلیه حرکت دهد و از نوع گرفتی مطلع شود تا از ابزار لوله بازکنی صحیحی برای باز گشایی لوله استفاده نماید.

۳-پیستون

پیستون اغلب برای باز کردن گرفتگی توالت ها استفاده می شود. با این حال، می توان از آنها برای رفع گرفتگی های سبک در سینک ها و دوش ها نیز استفاده کرد. یک لوله کش ممکن است ابتدا سعی کند با یک پیستون گرفتگی فاضلاب را باز کند. اگر این کار نکرد، ممکن است نشان دهنده گرفتگی سنگین تر باشد و به ابزار دیگری نیاز داشته باشد.

۴- تخلیه مار دستی

تخلیه مار دستی شبیه یک کابل بلند است که انتهای آن شبیه یک پیچ چوبی است. دسته ای به کابل وصل شده است که برای عبور کابل از طریق زهکشی استفاده می شود. لوله کش ها ابتدا انتهای کابل را در دهانه زهکشی قرار می دهند.

آنها از میل لنگ برای فشار دادن کابل از طریق تخلیه استفاده می کنند. هنگامی که آنها به گرفتگی رسیدند، کابل را تا زمانی که از گرفتگی عبور کنند مانور می دهند.

۵-تخلیه مار موتوری

یک مار تخلیه موتوری بر اساس همان اصول مار تخلیه دستی عمل می کند. با این حال، این ابزار لوله بازکنی، زهکشی اغلب در لوله های بزرگتر یا گرفتگی های سرسخت تر استفاده می شود. مارهای تخلیه موتوری می توانند هم سیمی و هم بی سیم باشند.

این موتور به لوله‌کش قدرت بیشتری می‌دهد تا لوله‌ها را فشار دهد. این ابزار لوله بازکنی دارای تغذیه خودکار هستند که حرکت کابل را تسهیل می کند. با یک دکمه، لوله کش می تواند به راحتی کابل را از طریق لوله عبور دهد و به همان راحتی پس از باز شدن لوله، آن را جمع کند.

۶-مارپیچ تخلیه

مارپیچ تخلیه ابزاری شبیه مار تخلیه می باشد. مارهای تخلیه در درجه اول برای مقابله با گرفتگی سینک ها و زهکش های کوچکتر استفاده می شوند. مارپیچ های تخلیه برای لوله های بزرگتر مانند لوله های توالت یا دوش طراحی شده اند.

ابزار لوله بازکنی

۷-هیدرو جت

 عموما برای سخت ترین گرفتگی ها، یک لوله کش ممکن است از هیدرو جت استفاده کند. این ابزار لوله بازکنی آب تحت فشار را از طریق لوله ها می فرستد تا زهکشی ها را از بین ببرد. این ابزار اغلب سریعتر و کارآمدتر از یک مار تخلیه معمولی است. جت‌های هیدرولیک گرفتگی را از بین می‌برند، وهمچنین برای تمیز کردن فاضلاب نیز مؤثر هستند.

استحکام آب به پاکسازی دیواره های لوله از باقی مانده ها کمک می کند. بنابراین، این ابزار نه تنها گرفتگی زهکشی را برطرف می کند، بلکه از احتمال گرفتگی لوله در آینده یا آسیب جدی تر لوله جلوگیری می نماید.

۸- مار مو

مو یکی از شایع ترین علل انسداد مجرای فاضلاب است. هر فرد به طور متوسط روزانه 50 تا 100 تار مو می ریزد. بیشتر این ریزش در حمام صورت می گیرد. بنابراین، اکثریت آن به زهکشی دوش ختم می شود.

حالا یک تار مو مشکل ایجاد نمی کند مشکل اساسی زمانی اتفاق می افتد که بسیاری از رشته ها به هم گره می خورند و این مشکل برای خانه های شلوغ تر، ممکن است خطر بیشتری برای گرفتگی مکرر فاضلاب باشد. خوشبختانه، یک ابزار لوله بازکنی وجود دارد که در رفع موهای زائد تخصص دارد.

۹- لوله بازکن کابل

لوله بازکن کابل برای لوله کشی های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. این ماشین ها از تیغه های چرخان در انتهای کابل برای بریدن گرفتگی ها استفاده می کنند. مدل های مختلفی از پاک کننده های کابل مانند کابل سکشنال و همچنین پیوسته یا درام وجود دارد.

۱۰- روش های خانگی برای رفع گرفتگی زهکشی ها

علیرغم وجود ابزار لوله بازکنی فاضلاب، برخی از لوله کش ها از ابزارهایی استفاده می کنند که می توان در خانه پیدا کرد. ترکیبی از جوش شیرین و سرکه یک واکنش حباب ایجاد می کند که می تواند باعث شل شدن گرفتگی شود.

پس از استفاده از جوش شیرین و سرکه، بهتر است زهکش را با آب داغ بشویید. این کار به حذف گرفتگی لوله ها کمک می کند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

با ما تماس بگیرید